Epiduo kräm

3 januari 2012, 19:55
Krämen min doktor skrev ut till mig heter Epiduo, dessvärre verkar jag inte riktigt tåla den.

Jag smorde på den på ren och torr hud en kväll, och morgonen därpå såg jag ut som ett lysande stoppljus. Ansiktet var verkligen illrött. Bara ställena där jag inte tagit den, runt munnen, hakan, och runt ögonen, lös alldeles vitt i jämförelse med resten av ansiktet. Det brände och var stramt, som efter en solbränna. Dagen efter var det lite bättre, men det brände och stramade fortfarande och emellanåt blossade det röda upp. Tredje dagen hade rodnaden lagt sig men det var så torrt i hela ansiktet och det stramade och jag trodde jag skulle tappa all hud. I flera dagar smorde jag in ansiktet flera gånger om dagen med feta krämer, och huden såg verkligen för jävlig ut, den var så fruktansvärt torr!
Min syster provade den, och fick inte någon reaktion alls. Så det verkar som min hud inte gillade den. Däremot var den nog bra, för jag har inte haft en enda plita eller finne sen dess.

Kommentarer
Postat av: karolina

hej, jag är roaccutan användare har använt det i 61 dagar. kan berätta att jag använde den krämen du skriver om innan på min långa väg mot att besegra aknen. den var väldigt stark så jag använder den varannan dag och en annan kräm som heter finacea. ett bra tips!

sen har jag en fråga om hur du gjorde på sommaren. kunde du vara i solen överhuvudtaget? kunder du bada ute?

2012-01-29 @ 14:09:34
Postat av: Erika

Åh så såg jag också ut efter att ha använt Epiduo. (Åt roaccutan för några år sedan och fick det utskrivet) Smorde in utslagen på armarna och klättrade på väggarna i flera timmar efteråt - så mycket sved det. Tycker det är konstigt att de skriver ut Epiduo till roaccutananvändare om resutatet kan bli sådär...

2012-02-12 @ 15:50:16
Postat av: A

Hej, jag blev likadan av den krämen, den är verkligen fruktansvärd! Det gjorde så ont i ansiktet i flera dagar efteråt och all hud försvann. Usch! Mycket bättre med Roaccutan...

2014-03-16 @ 14:49:01
URL: http://attintaroaccutan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras inte)

Hemsida eller bloggadress:

Din kommentar: