1 vecka efter Roaccutan

14 oktober 2011, 23:06
Idag är det en vecka sen jag tog min sista dos Roaccutan. Jag trodde att det skulle ta någon månad, eller i alla fall några veckor, innan huden blev bättre men bara efter några dagar var jag väldigt mycket mindre torr, tappar inte alls de mängderna hår och mina läppar är nästan återställda, och det är ju underbart! Men. Såklart finns det ett men. Min panna ser inte klok ut. Full av prickar. Först tänkte jag att det säkert var sår efter torrrheten, sen att det är av ångesten, för min hy blir hemsk så fort jag har ångest och denna veckan har varit hemsk. Men...nej. Och sen tänkte jag att det kanske är av min nya feta nattkräm, men varför blir då inte resten av ansiktet prickigt? Och varför blir det värre trots att jag inte smörjer pannan? Doktorn sa faktiskt att det kan komma tillbaka, speciellt eftersom jag åt låg dos. Han sa att det var mycket möjligt att jag behöver en högre dos under hösten. Jag skulle ringa direkt om det kom tillbaka. Jag väntar över helgen och kanske någon dag till. Blir det aktuellt med en ny kur blir jag faktiskt lite ledsen. Jag ser INTE fram emot det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras inte)

Hemsida eller bloggadress:

Din kommentar: