9 veckor med Roaccutan

24 maj 2011, 17:32

Inget nytt denna veckan heller.
Jag fortsätter vara torr från och till, speciellt vissa partier av ansiktet och speciellt efter jag har tvättat det. Läpparna är fortfarande torra och spruckna, så jag fortsätter med försvarets hudsalva och det funkar jätte bra.
Har provat köra med vanligt shampoo igen men det gick verkligen inte, kliade så jag höll på att bli galen och jag fick återigen stora hudflagor under naglarna, så jag gick tillbaka till apotekets för torr hårbotten. Jag tappar fortfarande ganska mycket hår också, och jag är ganska orolig för det börjar bli lite väl tunt nu, så jag försöker att inte röra det så mycket, då kanske det håller sig kvar.

Antingen har jag kommit undan med lindriga biverkningar eller så är medicinen inte så farlig som folk försöker få den att verka. Jag, som varit deprimerad flera gånger och dessutom slutat med min antidepressiva under Roabehandlingen, har inte kännt mig det minsta mer deprimerad eller självmordsbenägen. Inte heller har jag haft några problem med leder och muskler och allt vad de varnar för. Jag vet att medicinen kan vara farlig, därför tar läkarna blodprover på en. Min mamma har haft medicinen men fick sluta direkt för hon fick för högt tryck i huvudet av den. Men jag tror att det är lite överdriven varning för medicinen. Alla mediciner har biverkningar, vissa värre och vissa mildare, men man provar ju den på egen risk och i slutändan är det förhoppningsvis värt det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras inte)

Hemsida eller bloggadress:

Din kommentar: