13 veckor med Roaccutan

21 juni 2011, 19:23
13 veckor med Roaccutan och hittills det har verkligen varit värt det! Jag har inte haft en enda liten finne på flera veckor, har bara några röda märken kvar i nacken som håller på att läka.

De enda biverkningarna jag fått är torrhet i ansiktet, i hårbotten och på läpparna, och håravfall. Har varit livrädd att mitt hår ska bli tunt och så igen, men konstigt nog har det inte blivit det. Lite tunnare, absolut, men jag hade förväntat mig mycket tunnare med tanke på hur mycket hår jag faktiskt tappar. Använder shampoot mot torr hårbotten, från apoteket, och det funkar jättebra, det kliar inte alls längre, ett tag höll jag på att bli tokig av kliandet och fick stora hudflagor under naglarna. Hårbotten är så torr att håret inte ens blir fett efter tre dagar, längre än så har jag inte provat att inte tvätta det, för eftersom det är lockigt lägger det sig överallt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras inte)

Hemsida eller bloggadress:

Din kommentar: