20 veckor med Roaccutan

9 augusti 2011, 17:12
Jag har fått två nya biverkningar. Eller egentligen är de inte SÅ nya, men det är först nu, efter lite googlande, jag förstått att det är just biverkningar.

Först och främst så spricker mina mungipor hela tiden. Jag har verkligen inte fattat varför, men Google meddelade mig att det är för att jag är så torr om läpparna, och de spricker alltså på grund av torrhet. Jag har smort och smort och smort men det hjälper inte. Idag gick jag till apoteket och frågade vad jag ska göra, och hon föreslog Idomin salva, så jag köpte det för att testa.
Det andra är torra ögon. Jag har ju läst att det är vanligt att man får torra slemhinnor, ögon, hud och läppar. Det tog ett bra tag innan jag ens fattade att mina ögon var torra. Har inte förstått varför jag sett suddigt emellanåt på ena sidan, varför det bränt så i dem och varför jag känner att jag måste blinka hela tiden. De har känts torra och grusiga och det har känts som om där var något i dem. Så jag googlade och ALLT stämde in på torra ögon. Jag köpte ögondroppar för lättare besvär, funkade sådär. Köpte för svåra besvär och det har funkat perfekt!!

För övrigt, inte en finne eller pormask så långt ögat kan nå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras inte)

Hemsida eller bloggadress:

Din kommentar: